mandag 17. september 2012

Søndagstur til Randvik

Ikke så mye å oppdatere her for om dagene, men litt har man jo...
Satt og kjedet meg hjemme på Søndags ettermiddag, så fant ut at jeg skulle ta en kjøretur til Risør, og det endte med at jeg tok med meg fotosekken og stativ ned til Randvik, der jeg ville teste bilder av sjøen med lang lukkertid.
Randvik er en veldig fin plass med to sandstrender i hver ende av et jorde, og med en halvøy med fjell ut mot sjøen der det er fint å ta bilder.

Stoppet en plass for å prøve å ta noen bilder med lang lukker, men ikke så lett når det fortsatt var ganske lyst, så endte med å skru blenderen på max, laveste ISO og på med polariseringsfilteret.

Et lite oversiktsbilde over Randvik:

Gikk først fra parkeringsplassen og mot stranden på venstre side, for så og fortsette der det er markert med rød pil, der det egnet seg fint for å teste noen bilder. Turen gikk så vidre på fjellet langs vannet, men når man kom til ytterpunktet markert med hvit pil var det såpass mørkt at man måtte snu. Så ikke veldig lurt å krabbe ned ned i en stor fjellsprekk i halvmørket på en plass men ikke er kjent fant jeg ut av. Kommer nok til å ta turen hit igjen i løpet av høsten, veldig fin tur på fint området.


 
Så over til testbildet som ble tatt:

Her brukte jeg Canon 5D mkII og Canon EF 16-35mm f2.8L II. En kombinasjon jeg desverre bruker alt for lite, så dette skal det nok gjøres noe med fremover. Dvs mer naturfoto! :)
Brukte selvsagt også stativ, som er viktig på slike bilder som dette. (Trykk på bildet for større utgave)

Bildeinfo: 18mm - 8sek - f22 - ISO 50 (+polariseringsfilter).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar